Regulamin
REGULAMIN SKLEPU
§1 Definicje
1. Adres
pocztowy – imię i nazwisko lub nazwa instytucji, położenie w
miejscowości (w przypadku miejscowości podzielonej na ulice: ulica, numer
budynku, numer mieszkania lub lokalu; w przypadku miejscowości niepodzielonej
na ulice: nazwa miejscowości i numer nieruchomości), kod pocztowy oraz
miejscowość.
2. Adres
reklamacyjny: 11studio, ul. Spadochroniarzy 5D LOK.11, 20-043 Lublin
3. Cennik
dostaw – znajdujące się pod adresem
4. Dane
kontaktowe: http://laplume.com/strona/kontakt
5. Dostawa
- rodzaj usługi przewozowej wraz z określeniem przewoźnika i
kosztu wymieniona w cenniku dostaw znajdującym pod adresem https://laplume.pl/strona/wysylka-i-platnosc
6. Dowód zakupu - rachunek lub dowód
zakupu wystawione zgodnie z Ustawą o podatku od towarów i usług
z dnia 11 marca 2004 roku z późniejszymi zmianami i innymi stosownymi
przepisami prawa.
7. Karta
produktu – pojedyncza podstrona sklepu zawierająca
informacje o pojedynczym produkcie.
8. Klient – pełnoletnia osoba fizyczna
posiadająca pełną zdolność
do czynności prawnych lub ograniczoną zdolność do czynności prawnych, osoba
prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej a
posiadająca zdolność do czynności prawnych, dokonująca u Sprzedającego zakupu
związanego bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
9. Kodeks
cywilny – ustawa kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 roku z
późniejszymi zmianami.
10. Kodeks
dobrych praktyk – zbiór zasad
postępowania, a w szczególności norm
etycznych i zawodowych, o których mowa w
art 2 pkt. 5 Ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym z dnia 23
sierpnia 2007 roku z późniejszymi zmianami.
11. Konsument – pełnoletnia osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność
do czynności prawnych, dokonująca u Sprzedającego zakupu
niezwiązanego bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
12. Koszyk –
lista produktów sporządzona
z oferowanych w sklepie produktów na podstawie wyborów Kupującego.
13. Kupujący –
zarówno Konsument, jak i Klient.
14. Miejsce
wydania rzeczy – adres pocztowy lub punkt
odbioru wskazane w zamówieniu przez Kupującego.
15. Moment
wydania rzeczy – moment, w którym Kupujący lub
wskazana przez niego do odbioru osoba trzecia obejmie rzecz w posiadanie.
16. Płatność – metoda dokonania zapłaty za przedmiot umowy i dostawę wymieniona pod adresem
https://laplume.pl/strona/wysylka-i-platnosc. Podmiotem świadczącym obsługę płatności online jest Blue Media S.A.
17. Prawo
konsumenckie – ustawa o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 roku.
18. Produkt
– minimalna i niepodzielna ilość rzeczy, która może być przedmiotem zamówienia, a która podana jest
w sklepie Sprzedającego, jako jednostka miary przy określeniu jego
ceny (cena/jednostka).
19. Przedmiot
umowy – produkty i dostawa będące przedmiotem umowy.
20. Przedmiot
świadczenia – przedmiot umowy.
21.Punkt
odbioru – miejsce wydania rzeczy niebędące adresem pocztowym,
wymienione w zestawieniu udostępnionym przez Sprzedającego w sklepie.
22. Rzecz
– rzecz ruchoma mogąca być lub będąca przedmiotem umowy.
23. Sklep –
serwis internetowy dostępny pod adresem http://laplume.pl za
pośrednictwem, którego Kupujący może
złożyć zamówienie.
24. Sprzedający: 11studio, zwany w dalszej treści, jako 11studio, ul. Spadochroniarzy 5D LOK.11, 20-043
Lublin. NIP: 7123059023, REGON 365193810
25. System –
zespół współpracujących ze sobą urządzeń informatycznych i oprogramowania,
zapewniający przetwarzanie i przechowywanie, a także wysyłanie i odbieranie
danych poprzez sieci telekomunikacyjne za pomocą właściwego dla danego
rodzaju sieci urządzenia końcowego, potocznie określany Internetem.
26. Termin
realizacji – podana na karcie produktu ilość dni
roboczych.
27. Umowa –
umowa zawierana poza lokalem przedsiębiorcy lub na odległość w rozumieniu
Ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 roku w przypadku Konsumentów i umowa
sprzedaży w rozumieniu art. 535 Ustawy kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964
roku w przypadku Kupujących.
28. Wada –
zarówno wada
fizyczna, jak i wada prawna.
29. Wada
fizyczna – niezgodność rzeczy sprzedanej z umową, a w szczególności, jeśli
rzecz:
• nie
ma ona właściwości, które rzecz tego
rodzaju powinna mieć ze względu na cel w umowie oznaczony albo wynikający z
okoliczności lub przeznaczenia;
• nie
ma właściwości, o których
istnieniu Sprzedający zapewnił Konsumenta,
• nie
nadaje się do celu, o którym Konsument poinformował Sprzedającego przy
zawarciu umowy, a Sprzedający nie zgłosił zastrzeżenia co do
takiego jej przeznaczenia;
• została Konsumentowi wydana
w stanie niezupełnym;
• w
razie nieprawidłowego jej zamontowania i uruchomienia, jeżeli czynności te
zostały wykonane przez Sprzedającego lub osobę trzecią, za którą Sprzedający ponosi
odpowiedzialność, albo przez Konsumenta, który postąpił według
instrukcji otrzymanej od Sprzedającego;
• nie
ma ona właściwości, o której zapewniał
producent lub jego przedstawiciel lub osoba, która wprowadza
rzecz do obrotu w zakresie swojej działalności gospodarczej oraz osoba, która przez
umieszczenie na rzeczy sprzedanej swojej nazwy, znaku towarowego lub innego
oznaczenia odróżniającego przedstawia się, jako producent, chyba, że Sprzedający zapewnień
tych nie znał ani, oceniając rozsądnie, nie mógł znać albo
nie mogły one mieć wpływu na decyzję Konsumenta o zawarciu umowy, albo, gdy ich
treść została sprostowana przed zawarciem
30. Wada
prawna – sytuacja, kiedy rzecz sprzedana stanowi własność osoby
trzeciej albo jest obciążona prawem osoby trzeciej, a także, jeżeli
ograniczenie w korzystaniu lub rozporządzaniu rzeczą wynika z decyzji lub
orzeczenia właściwego organu.
31. Zamówienie – oświadczenie woli Kupującego złożone za
pośrednictwem sklepu określające jednoznacznie: rodzaj i
ilość produktów; rodzaj dostawy;
rodzaj płatności; miejsce wydania rzeczy, dane Kupującego a
zmierzające bezpośrednio do zawarcia umowy pomiędzy Kupującym a Sprzedającym.
§2 Warunki ogólne
1. Umowa zawierana
jest w języku polskim, zgodnie z polskim prawem i niniejszym regulaminem.
2. Miejsce
wydania rzeczy musi znajdować się na terytorium Rzeczypospolitej
Polskiej.
3. Sprzedający jest
zobowiązany i zobowiązuje się świadczyć usługi i dostarczać rzeczy wolne
od wad.
4. Wszystkie
ceny podawane przez Sprzedającego wyrażone są̨ w polskiej
walucie i są cenami brutto (zawierają podatek VAT). Ceny produktów nie zawierają kosztu dostawy, który określony
jest w cenniku dostaw.
5. Sprzedający nie
udziela Kupującemu gwarancji w rozumieniu art. 577 Kodeksu
cywilnego, natomiast informuje o znanych mu gwarancjach udzielonych przez
osoby trzecie dla produktów znajdujących się w sklepie.
6. Potwierdzenie,
udostępnienie, utrwalenie, zabezpieczenie wszelkich istotnych postanowień umowy w
celu uzyskania dostępu do tych informacji w przyszłości następuje w postaci:
1. potwierdzenia zamówienia poprzez wysłanie na wskazany adres e-mail: zamówienia,
faktury pro forma, informacji o prawie odstąpienia od umowy, niniejszego
regulaminu w wersji pdf, wzoru formularza odstąpienia od umowy w wersji pdf,
linków do
samodzielnego pobrania regulaminu i wzorca odstąpienia od umowy;
2. dołączenia
do zrealizowanego zamówienia, wysłanego do
wskazanego miejsca wydania rzeczy w formie papierowej: dowodu
zakupu, informacji o prawie odstąpienia od umowy, niniejszego regulaminu,
wzoru formularza odstąpienia od umowy.
7. Sprzedający nie
pobiera żadnych opłat za komunikację z nim z wykorzystaniem środków
porozumiewania na odległość, a Kupujący poniesie jej koszty w
wysokości wynikającej z umowy jaką zawarł z osobą trzecią świadczącą na jego
rzecz określoną usługę umożliwiającą porozumiewanie na odległość.
8. Sprzedający zapewnia Kupującemu korzystającemu
z systemu poprawność działania sklepu w następujących
przeglądarkach: IE wersja 7 lub nowsza, FireFox wersja 3 lub nowsza, Opera
wersja 9 lub nowsza, Chrome wersja 10 lub nowsza, Safari z zainstalowanymi
najnowszymi wersjami JAVA i FLASH, na ekranach o rozdzielczości poziomej
powyżej 1024 px. Używanie oprogramowania firm trzecich mających wpływ na
funkcjonowanie i funkcjonalność przeglądarek: Internet Explorer, FireFox,
Opera, Chrome, Safari może mieć wpływ na poprawne wyświetlanie sklepu, dlatego
w celu uzyskania pełnej funkcjonalności sklepu pl, należy je
wszystkie wyłączyć.
9. Sprzedający stosuje
się do kodeksu dobrych praktyk.
§3 Zawarcie
umowy i realizacja
1. Zamówienia można składać 24 godziny
na 7 dni w tygodniu.
2. W celu
złożenia zamówienia Kupujący powinien
wykonać co najmniej następujące czynności, z których część
może być wielokrotnie powtarzana:
1. dodanie
do koszyka produktu;
2. wybór
rodzaju dostawy;
• wysyłka kurierem za pobraniem 20 PLN
• wysyłka kurierem przedpłata: . 15 PLN
• wysyłka pocztą polską polecony priorytet : 14 PLN
• wysyłka paczkomatem : 12 PLN
5. wybór
rodzaju płatności;
6. wybór miejsca
wydania rzeczy;
7. złożenie
w sklepie zamówienia poprzez użycie przycisku „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty”.
3. Zawarcie umowy z Konsumentem następuje z chwilą złożenia zamówienia.
4. Zawarcie umowy z Klientem następuje z chwilą przyjęcia zamówienia przez Sprzedającego, o czym informuje on Klienta w terminie do 48 godzin od złożenia zamówienia.
5. Realizacja zamówienia Klienta płatnego za
pobraniem następuje niezwłocznie po zawarciu umowy, a zamówienia płatnego przelewem lub za pośrednictwem systemu płatności
elektronicznych po zawarciu umowy i zaksięgowaniu wpłaty Klienta na koncie Sprzedającego.
6. Realizacja zamówienia Klienta może być
uzależniona od dokonania wpłaty całości lub części wartości zamówienia lub uzyskania limitu kredytu kupieckiego co najmniej o wartości zamówienia lub zgody Sprzedającego na wysłanie zamówienia za pobraniem (płatnego przy odbiorze). Klient zostanie o tym
poinformowany.
7. Wysłanie przedmiotu
umowy następuje w terminie określonym na karcie produktu,
a dla zamówień złożonych
z wielu produktów w
najdłuższym terminie z określonych na kartach produktów. Bieg terminu
rozpoczyna się z chwilą realizacji zamówienia.
8.Zakupiony przedmiot
umowy jest wraz z wybranym przez Kupującego dokumentem
sprzedaży wysyłany wybranym przez Kupującego rodzajem dostawy do
wskazanego przez Kupującego w zamówieniu miejsca wydania rzeczy, wraz z dołączonymi
załącznikami, o których mowa w §2
pkt 6b.
§4 Prawo do odstąpienia
od umowy
1. Konsumentowi,
przysługuje na podstawie art. 27 Prawa konsumenckiego prawo do
odstąpienia od umowy zawartej na odległość, bez podania przyczyny i bez
ponoszenia kosztów, z wyjątkiem
kosztów określonych
w art. 33, art. 34 Prawa konsumenckiego.
2. Termin
odstąpienia od umowy zawartej na odległość wynosi 14 dni od momentu
wydania rzeczy, a do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia
przed jego upływem.
3. Oświadczenie
o odstąpieniu od umowy Konsument może
złożyć na formularzu, którego wzór stanowi
załącznik nr 2 do Prawa konsumenckiego, na formularzu dostępnym pod
adresem pl/strona/formularz_zwrotu lub w innej pisemnej formie
zgodnej z Prawem konsumenckim.
4. Sprzedający wyłącza
możliwość złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy w innej niż pisemna
formie.
5. Sprzedający niezwłocznie
potwierdzi Konsumentowi na adres e-mail (podany przy
zawieraniu umowy i inny jeżeli został podany w złożonym
oświadczeniu o odstąpieniu od umowy) otrzymanie oświadczenia o odstąpieniu od
umowy.
6. W
przypadku odstąpienia od umowy, umowa jest uważana za
niezawartą.
7. Konsument ma obowiązek zwrócić
rzecz Sprzedającemu niezwłocznie, jednak nie później niż 14
dni od dnia, w którym odstąpił
od umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem.
8. Konsument odsyła rzeczy będące przedmiotem umowy, od
której odstąpił na własny koszt i
ryzyko.
9. Konsument nie ponosi kosztów dostarczania
treści cyfrowych, które nie są
zapisane na nośniku materialnym, jeżeli nie wyraził zgody na spełnienie
świadczenia przed upływem terminu do odstąpienia od umowy lub nie został
poinformowany o utracie przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy w chwili
udzielania takiej zgody lub przedsiębiorca nie dostarczył potwierdzenia zgodnie
z art. 15 ust. 1 i art. 21 ust. 1. Prawa konsumenckiego.
10. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie
wartości rzeczy będącej przedmiotem umowy a będące wynikiem korzystania z niej
w sposób wykraczający
poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
11. Sprzedający niezwłocznie,
nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu
od umowy złożonego przez Konsumenta zwróciKonsumentowi wszystkie
dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy, a
jeżeli Konsument wybrał sposób dostawy inny
niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia
oferowany przez Sprzedającego, Sprzedający nie zwróci Konsumentowi dodatkowych
kosztów zgodnie z
art 33 Prawa konsumenckiego.
12. Sprzedający dokonuje
zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności,
jakiego użył Konsument, chyba
że Konsument wyraźnie
zgodził się na inny sposób płatności,
który nie wiąże się dla niego z
żadnymi kosztami.
13. Sprzedający może
wstrzymać się ze zwrotem zapłaty otrzymanej od Konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub
dostarczenia przez Konsumenta dowodu
jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie
nastąpi wcześniej.
14. Konsumentowi zgodnie
z art 38 Prawa konsumenckiego nie przysługuje prawo do
odstąpienia od umowy:
1. w
której cena lub wynagrodzenie zależy
od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedający nie
sprawuje kontroli, i które mogą
wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
2. w
której przedmiotem
świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według
specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych
potrzeb;
3. w
której przedmiotem
świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin
przydatności do użycia;
4. w
której przedmiotem
świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po
otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu
na ochronę zdrowia lub ze względów
higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
5. w
której przedmiotem
świadczenia są rzeczy, które po
dostarczeniu, ze względu na swój charakter,
zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
6. w
której przedmiotem
świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy
komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało
otwarte po dostarczeniu;
7. o
dostarczanie treści cyfrowych, które nie są
zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie
świadczenia rozpoczęło się za wyraźną
zgodą Konsumenta przed upływem
terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o
utracie prawa odstąpienia od umowy;
8. o
dostarczanie dzienników, periodyków lub
czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę.
§5
Rękojmia
1. Sprzedający na
podstawie art. 558§1 Kodeksu cywilnego całkowicie wyłącza
odpowiedzialność wobec Klientów z tytułu wad fizycznych i prawnych (rękojmia).
2. Sprzedający ponosi
odpowiedzialność wobec Konsumenta na
zasadach określonych w art. 556 Kodeksu cywilnego i kolejnych
za wady (rękojmia).
3. W
przypadku umowy z Konsumentem jeżeli wada
fizyczna została stwierdzona przed upływem roku od momentu
wydania rzeczy, przyjmuje się, że istniała ona w chwili przejścia
niebezpieczeństwa na Konsumenta.
4. Konsument jeżeli rzecz sprzedana ma wadę,
może:
1. złożyć
oświadczenie o żądaniu obniżenia ceny;
2. złożyć
oświadczenie o odstąpieniu od umowy;
3. chyba
że Sprzedający niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności
dla Konsumenta wymieni
rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie. Jeżeli jednak rzecz była już
wymieniona lub naprawiana przez Sprzedającego albo Sprzedający nie
uczynił zadość obowiązkowi
wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady, nie przysługuje mu prawo do
wymiany rzeczy lub usunięcia wady.
5. Konsument, może zamiast zaproponowanego przez Sprzedającego usunięcia
wady żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo zamiast wymiany rzeczy żądać
usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany
przez Konsumenta jest
niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze
sposobem proponowanym przez Sprzedającego, przy czym przy ocenie
nadmierności kosztów uwzględnia
się wartość rzeczy wolnej od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także
bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby Konsumenta inny sposób
zaspokojenia.
6. Konsument nie może odstąpić od umowy,
jeżeli wada jest nieistotna.
7. Konsument jeżeli rzecz sprzedana ma wadę,
może również:
1. żądać
wymiany rzeczy na wolną od wad;
2. żądać
usunięcia wady.
8. Sprzedający jest
obowiązany wymienić rzecz wadliwą na wolną od wad lub usunąć wadę w rozsądnym
czasie bez nadmiernych niedogodności dla kupującego.
9. Sprzedający może
odmówić zadośćuczynienia
żądaniu Konsumenta, jeżeli
doprowadzenie do zgodności z umową rzeczy wadliwej w sposób wybrany
przez kupującego jest niemożliwe albo w porównaniu z
drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z umową wymagałoby
nadmiernych kosztów.
10. W
przypadku, jeżeli rzecz wadliwa została zamontowana, Konsument może żądać od Sprzedającego demontażu i ponownego zamontowania po dokonaniu wymiany na wolną od wad lub
usunięciu wady, jednak zobowiązany jest ponieść część związanych z tym kosztów
przewyższających cenę rzeczy sprzedanej albo może żądać od Sprzedającego zapłaty
części kosztów demontażu i ponownego
zamontowania, do wysokości ceny rzeczy sprzedanej. W razie niewykonania
obowiązku przez Sprzedającego, Konsument jest upoważniony do dokonania tych
czynności na koszt i niebezpieczeństwo Sprzedającego.
11.Konsument, który wykonuje
uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany na koszt Sprzedającego dostarczyć
rzecz wadliwą na adres reklamacyjny, a jeżeli ze względu na
rodzaj rzeczy lub sposób jej
zamontowania dostarczenie rzeczy przez Konsumenta byłoby nadmiernie utrudnione, Konsument obowiązany jest udostępnić rzecz Sprzedającemu w
miejscu, w którym rzecz się
znajduje. W razie niewykonania obowiązku przez Sprzedającego Konsument jest
upoważniony do odesłania rzeczy na koszt i niebezpieczeństwo Sprzedającego.
12. Koszty
wymiany lub naprawy ponosi Sprzedający, za wyjątkiem sytuacji
opisanej w §4 pkt 10.
13. Sprzedający obowiązany
jest przyjąć od Konsumenta rzecz
wadliwą w razie wymiany rzeczy na wolną od wad lub odstąpienia od umowy.
14.Sprzedający w
terminie czternastu dni ustosunkuje się do:
1. oświadczenia
o żądaniu obniżenia ceny;
2. oświadczenia
o odstąpieniu od umowy;
3. żądania
wymiany rzeczy na wolną od wad;
4. żądania
usunięcia wady.
W przeciwnym
wypadku uważa się, że uznał za uzasadnione oświadczenie lub żądanie Konsumenta.
15.Sprzedający odpowiada
z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od
momentu wydania rzeczy Konsumentowi, a jeżeli przedmiotem
sprzedaży jest rzecz używana przed upływem roku od momentu wydania rzeczy Konsumentowi.
16. Roszczenie Konsumenta o usunięcie wady lub wymianę
rzeczy sprzedanej na wolną od wad przedawnia się z upływem roku, licząc od dnia
stwierdzenia wady jednak nie wcześniej niż przed upływem dwóch lat od
momentu wydania rzeczy Konsumentowi, a jeżeli przedmiotem
sprzedaży jest rzecz używana przed upływem roku od momentu wydania rzeczy Konsumentowi.
17.W
przypadku, kiedy określony przez Sprzedającego lub producenta
termin przydatności rzeczy do użycia kończy się po upływie dwóch lat
od momentu wydania rzeczy Konsumentowi, Sprzedający odpowiada
z tytułu rękojmi za wady fizyczne tej rzeczy stwierdzone przed upływem tego
terminu.
18. W
terminach określonych w §4 pkt 11-13 Konsument może złożyć oświadczenie o odstąpieniu od
umowy albo obniżeniu ceny z powodu wady fizycznej rzeczy sprzedanej, a
jeżeli Konsument żądał
wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady, bieg terminu do złożenia
oświadczenia o odstąpieniu od umowy albo obniżeniu ceny rozpoczyna się z chwilą
bezskutecznego upływu terminu do wymiany rzeczy lub usunięcia wady.
19. W razie
dochodzenia przed sądem albo sądem polubownym jednego z uprawnień z tytułu
rękojmi termin do wykonania innych uprawnień, przysługujących Konsumentowi z
tego tytułu, ulega zawieszeniu do czasu prawomocnego zakończenia postępowania.
Odpowiednio stosuje się również do postępowania mediacyjnego, przy czym termin do wykonania innych uprawnień z
tytułu rękojmi, przysługujących Konsumentowi, zaczyna biec od dnia
odmowy przez sąd zatwierdzenia ugody zawartej przed mediatorem lub
bezskutecznego zakończenia mediacji.
20.Do
wykonywania uprawnień z tytułu rękojmi za wady prawne rzeczy
sprzedanej stosuje się §4 pkt 11-12, z tym
że bieg terminu rozpoczyna się od dnia, w którym Konsument dowiedział się o istnieniu wady, a
jeżeli Konsument dowiedział
się o istnieniu wady dopiero na skutek powództwa osoby
trzeciej – od dnia, w którym orzeczenie
wydane w sporze z osobą trzecią stało się prawomocne.
21. Jeżeli
z powodu wady rzeczy Kupujący złożył oświadczenie o
odstąpieniu od umowy albo obniżeniu ceny, może on żądać naprawienia szkody, którą poniósł przez to,
że zawarł umowę, nie wiedząc o istnieniu wady, choćby szkoda była następstwem
okoliczności, za które Sprzedający nie
ponosi odpowiedzialności, a w szczególności może
żądać zwrotu kosztów zawarcia
umowy, kosztów odebrania,
przewozu, przechowania i ubezpieczenia rzeczy, zwrotu dokonanych nakładów w takim
zakresie, w jakim nie odniósł z nich
korzyści, a nie otrzymał ich zwrotu od osoby trzeciej oraz zwrotu kosztów procesu. Nie
uchybia to przepisom o obowiązku naprawienia szkody na zasadach ogólnych.
22. Upływ
żadnego terminu do stwierdzenia wady nie wyłącza wykonania uprawnień z tytułu
rękojmi, jeżeli Sprzedający wadę podstępnie zataił.
§6 Polityka
prywatności oraz bezpieczeństwo danych osobowych
1. Administratorem
baz danych osobowych przekazywanych przez Konsumentów sklepu jest Sprzedający.
2. Sprzedający zobowiązuje
się do ochrony danych osobowych zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/2017 z dnia 27 kwietnia 2016 r. (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) oraz ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2018r., poz. 1000 z późn. zm.) Kupujący podając
przy składaniu zamówienia swoje
dane osobowe Sprzedającemu wyraża zgodę na ich przetwarzanie
przez Sprzedającego w celu realizacji złożonego zamówienia. Kupujący ma
w każdej chwili możliwość wglądu, poprawiania, aktualizacji oraz usuwania
swoich danych osobowych.
3. Szczegółowe zasady zbierania, przetwarzania i przechowywania danych osobowych wykorzystywanych w celu realizacji zamówień przez sklep zostały opisane w Polityce prywatności, która znajduje się pod adresem: https://laplume.pl/strona/polityka_prywatnosci
§7
Postanowienia końcowe
1. Żadne
z postanowień niniejszego regulaminu nie ma na celu naruszenia praw Kupującego.
Nie może być również w ten
sposób
interpretowane, gdyż w przypadku niezgodności jakiejkolwiek części regulaminu z
obowiązującym prawem Sprzedający deklaruje bezwzględne podporzadkowanie
się i stosowanie tego prawa w miejsce zakwestionowanego przepisu regulaminu.
2.O zmianach
regulaminu i ich zakresie zarejestrowani Kupujący będą
powiadomieni drogą elektroniczną (na wskazany przy rejestracji lub zamówieniu adres
e-mail). Powiadomienie zostanie wysłane co najmniej na 30 dni przed wejściem w
życie nowego regulaminu. Zmiany wprowadzane będą w celu dostosowania regulaminu
do obowiązującego stanu prawnego.
3.Aktualna
wersja regulaminu jest zawsze dostępna dla Kupującego w
zakładce regulamin (pl/regulamin). W trakcie realizacji zamówienia oraz w
całym okresie opieki po-sprzedażowej Kupującego obowiązuje
regulamin zaakceptowany przez niego przy składaniu zamówienia. Za
wyjątkiem sytuacji, kiedy Konsument uzna go za
mniej korzystny od aktualnego i poinformuje Sprzedającego o
wyborze aktualnego, jako obowiązującego.
4. W
sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem stosuje się odpowiednie
obowiązujące przepisy prawne. Kwestie sporne, jeśli Konsument wyrazi taką wolę, rozwiązuje się na drodze
postępowania mediacyjnego lub sądu polubownego. W ostateczności sprawę
rozstrzyga sąd właściwy
miejscowo i rzeczowo.